Subaru beschilderen in Mol bij de Oldtim’ART.
Op zondag 11 mei 2026 vond in het Belgische Mol-Wezel de bijzondere tentoonstelling Oldtim’ART plaats. Dit evenement werd bedacht door vijf studenten van de opleiding Event- en Projectmanagement aan de UCLL Hogeschool. Zij gingen op zoek naar een origineel concept waarin kunst, verhalen en oldtimers samenkomen. Daarbij werken zij samen met oldtimereigenaars en kunstenaars die op vrijwillige basis deelnemen aan het project.
Het uitgangspunt van Oldtim’ART is even eenvoudig als mooi: achter iedere oldtimer schuilt een persoonlijk verhaal. Een twintigtal eigenaars schreef herinneringen op aan bijzondere reizen, ontmoetingen en kleine anekdotes die met hun voertuig verbonden zijn. Die verhalen vormden vervolgens de inspiratiebron voor kunstenaars, die er een nieuw kunstwerk bij maakten. Tijdens het evenement kwamen telkens drie elementen samen: de oldtimer, het kunstwerk en het persoonlijke verhaal.
Het idee voor Oldtim’ART ontstond toen één van de studenten met haar grootvader zat te filosoferen over een nieuw project. Haar grootvader bezit meerdere DS’en en is zelf kunstenaar. Vanuit die gesprekken groeide het concept dat uiteindelijk in Mol-Wezel werkelijkheid werd.
Voor het evenement werd een prachtige locatie gevonden in de tuin van voormalig casino The Red Penguin. Onder een stralende lentezon vormde de sfeervolle tuin het decor voor een bijzonder geslaagde dag.
Ik mocht tijdens Oldtim’ART de auto van Walter beschilderen: een Subaru Justy. Omdat het een flinke klus is om zonder ervaring in enkele uren een complete auto te beschilderen, vroeg ik Wim van Geenen om mee te helpen. Bovendien is samen werken natuurlijk ook gewoon gezelliger.
Wim schilderde op het portier aan de passagierszijde een dame met daarbij de cryptische tekst: “Kom jij erin, doe ik het uit.” Zelf schilderde ik op andere delen van de auto een kleurrijk tafereel met vriendelijke Chinese draken. We werkten met acrylverf, wat op deze warme en zonnige dag ideaal bleek: de verf droogde snel, zodat de eigenaar ’s avonds zonder problemen weer naar huis kon rijden.
De eigenaar was bijzonder enthousiast over het resultaat en overweegt zelfs om de beschildering met een beschermende finish te laten behandelen, zodat het kunstwerk langere tijd behouden kan blijven.
Het werd een prachtige dag: schitterend weer, een uitstekende organisatie en veel bezoekers die genoten van de bijzondere combinatie van verhalen, kunst en klassieke auto’s. Oldtim’ART bewees dat een oldtimer veel meer kan zijn dan alleen een voertuig, het is vaak een rijdend stukje geschiedenis vol herinneringen.
Foto’s zijn van mezelf en van Walter Walckiers.
https://www.oldtimerweb.be/oldtimer-evenementen/20915-oldtimart



























































One Response to “Subaru beschilderen in Mol bij de Oldtim’ART.”
333985
wish you all the best